zamknij

Historia marki

Marka Honda oficjalnie powstała w 1948 roku, ale jej korzenie sięgają znacznie wcześniej, kiedy to w 1947 roku założyciel marki Sōichirō Honda produkował pierwsze na świecie rowery napędzane silnikiem benzynowym o pojemności 50 cm3. Motorowery pod marką Honda Motor Co Ltd. były oficjalnie sprzedawane i eksportowane m.in. na Tajwan oraz rynek koreański i chiński. Pierwszy

Czytaj więcej

Popularne modele

Honda Accord (1975 - 2015)

Honda Accord to samochód klasy średniej wytwarzany od 1976 roku. Od początku produkcji model dostępny jest na wszystkich rynkach, ale w zależności od miejsca sprzedaży różni się designem zewnętrznym oraz silnikami. Model Honda Accord sprzedawano w kilku wersjach nadwoziowych w zależności od rynku i generacji. Wersja sedan była przez 15 lat najlepiej sprzedającym się japońskim samochodem na terenie Stanów Zjednoczonych. W Europie model nie odniósł nigdy aż tak wielkiego sukcesu, ale stanowił silną konkurencję dla modeli takich, jak Mazda 6, Toyota Avensis czy też Volkswagen Passat. Klienci cenili Hondę Accord za wysoką jakość wykonania oraz dopracowane silniki benzynowe i nowoczesne diesle, które pojawiły się w dwóch ostatnich generacjach. Honda przygotowała również w poszczególnych generacjach Accorda Type-R charakteryzujący się silnikiem o pojemności 2,2 l DOHC VTEC o mocy 212 KM. Wysoki poziom bezawaryjności oraz ogólnie wysokie ceny nowych egzemplarzy Hondy Accord mają również swoje odbicie na rynku wtórnym. Zadbane egzemplarze Hondy Accord są o nawet 20 proc. droższe od swoich konkurentów.

Honda Civic (1972 - teraz)

Honda Civic to samochód klasy kompaktowej wytwarzany od 1972 roku i sprzedawany w Japonii, Stanach Zjednoczonych oraz Europie. Model od początku dostępny był w nadwoziu hatchback oraz kombi. W kolejnych generacjach wprowadzono też wersje sedan i coupé. W zależności od miejsca sprzedaży Civic oferowano w różnych wersjach stylistycznych, jak również silnikowych. Model ten jest obok Volkswagena Golfa jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w historii motoryzacji. Od początku produkcji klienci pokochali go za wysoką jakość wykonania oraz dobre osiągi. Pierwsze modele skierowane były do ludzi szukających prostego i niezawodnego samochodu do przemieszczania się z punktu A do B. Kolejne modele ewoluowały w stronę samochodów przeznaczonych dla entuzjastów nieco bardziej sportowej jazdy. Tak narodził się też sportowy Civic Type-R, który zapoczątkował erę japońskich hot hatchy konkurujących prekursorami, takimi jak Volkswagen Golf GTI czy też Opel Astra OPC. Obecnie Honda Civic to ekstrawagancki kształt karoserii nazywany potocznie UFO, nowoczesne rozwiązania techniczne i technologiczne. Wysoki poziom bezawaryjności oraz dobre właściwości jezdne mają również swoje odbicie na rynku wtórnym. Zadbane egzemplarze Hondy Civic są wyraźnie droższe od swoich konkurentów. Poszukują ich klientów ceniących sobie niezawodność.

Honda CR-V (1995 - teraz)

Honda CR-V to samochód sportowo-użytkowy wytwarzany przez japoński koncern od 1995 roku. Bazę samochodu stanowi model Civic – z niego pochodzi płyta podłogowa oraz część silników i kilka rozwiązań technicznych. Już pierwsza generacja była niezwykle udanym i popularnym na rynku samochodem, który stanowił trzon światowej sprzedaży samochodów terenowych spod znaku Hondy. Honda CR-V od początku łączona jest mocnymi jednostkami benzynowymi oraz diesla, dzięki czemu można ją nazwać jednym z najlepiej prowadzących się japońskich samochodów typu SUV. Obecnie na rynku oferowana jest już czwarta generacja Hondy CR-V, która stanowi niezwykle silną konkurencję w swojej klasie. Model ten jest niezwykle często wybierany jako alternatywa dla Toyoty RAV4, Skody Yeti oraz Forda Kuga. Wysokie ceny Hondy CR-V jako samochodu nowego oraz wysoki poziom niezawodności sprawia, że nawet używane modele są o 20 proc. droższe od konkurencji.

Pozostałe modele

Honda JAZZ (1981 - teraz)

Honda JAZZ to mały samochód miejski wytwarzany przez japoński koncern od 1981 roku. Pierwsza generacja oferowana była tylko w Japonii i Stanach Zjednoczonych, ale kolejne modele rozprowadzano również na innych rynkach, a w tym w Europie. Samochód poza Starym Kontynentem sprzedawany był pod nazwą FIT, co miało podkreślić niewielkie rozmiary karoserii. Obecnie na rynku oferowana jest już czwarta generacja Hondy JAZZ, która stanowi niezwykle silną konkurencję w swojej klasie. Model ten jest w Europie często wybierany jako alternatywa dla Toyoty Yaris, Skody Fabii oraz Forda Fiesty. W Polsce ze względu na wysokie ceny nie cieszy się zbyt dużą popularnością jako samochód nowy, ale jest poszukiwany na rynku wtórnym. Klienci cenią go za nieskomplikowaną konstrukcję, a przy tym wysoki poziom niezawodności i bezpieczeństwa.

Honda Prelude (1978 - 2001)

Honda Prelude to samochód w nadwoziu coupé wytwarzany przez japoński koncern od 1978 do 2001 roku. Na przestrzeni 23 lat powstało pięć generacji sportowej Hondy, która w zamyśle japońskiego producenta miała stanowić alternatywę dla Toyoty Celica, Forda Probe i Mitsubishi Eclipse. Samochód od początku dostępny był w 2-drzwiowym nadwoziu coupé. Wyjątek stanowiła I generacja modelu, którą sprzedawano na rynku amerykańskim również w wersji cabrio. Honda do napędu Prelude stosowała najmocniejsze jednostki benzynowe, które aktualnie posiadała. Dzięki temu samochód cechował się sportowymi osiągami, ale także ponadprzeciętną trwałością. Aktualnie Honda Prelude staje się samochodem o statusie kolekcjonerskim. Przez 23 lata produkcji modelu łącznie sprzedano 826 082 egzemplarzy.

Honda Legend (1985 - 2012)

Honda Legend czwartej generacji została wprowadzona do produkcji w 2004 roku. Model całkowicie zmieniono – otrzymał bardziej sportową oraz dynamiczną sylwetkę. Honda tym samym zaprzestała walki z Mercedesem na rzecz konkurencji z limuzynami o bardziej sportowych osiągach, jak chociażby BMW. Nowa Honda Legend była sprzedawana tylko w nadwoziu sedan. Do napędu mógł posłużyć jeden z dwóch silników benzynowych V6 o tej samej mocy 295 KM. W 2005 roku auto zdobyło tytuł japońskiego pojazdu roku, a w 2008 roku przeszło niewielki facelifting. W samochodzie zmieniono: atrapę chłodnicy, maskę silnika, zderzaki, reflektory przednie, światła przeciwmgłowe oraz tylne lampy wyposażone w diody LED. Produkcja Hondy Legend czwartej generacji trwała 8 lat i zakończyła się w 2012 r. Honda nie wprowadziła następcy tego modelu. Postanowiono, że kolejna generacja będzie sprzedawana pod marką Acura o oznaczeniu RLX.