zamknij

Historia marki

Narodziny marki Toyota związane są z dwiema osobami – Sakichim Toyodą oraz jego synem Kiichirim. Pierwszy z nich to założyciel spółki, któremu przypisuje się wynalezienie pierwszego w Japonii automatycznego krosna oraz zrewolucjonizowanie branży tekstylnej. Sakichi Toyoda jako przedsiębiorca wyróżniał się na każdym polu – wyznawał zasadę uczciwej pracy, wierzył w oddanie, misję oraz moc eksperymentowania

Czytaj więcej

Popularne modele

Toyota Yaris (1999 - teraz)

Toyota Yaris to samochód miejski produkowany przez japoński koncern od 1999 roku. Yaris to bezpośredni następca udanego modelu Starlet, zdobywca wielu nagród i tytułów m.in. samochodu roku w 2000 roku. Auto od początku produkcji oferowane jest jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, a także microvan – model Yaris Verso. Miejski model japońskiego producenta stał się jednym z najchętniej kupowanych samochodów segmentu B w Europie. Dziś na rynku dostępna jest już III generacja, a model na przestrzeni lat znalazł ponad 4 mln nabywców. Do napędu niewielkiej Toyoty zastosowano małolitrażowe silniki benzynowe oraz diesle. Od 2012 roku Yaris III generacji występuje także w wersji hybrydowej. Obecnie Toyota Yaris to jeden z liderów segmentu aut miejskich i silna konkurencja dla Volkswagena Polo, Forda Fiesty czy też Renault Clio. Samochód cieszy się dużym zainteresowaniem jako auto nowe oraz używane. Wysoka jakość wykonania, a także bezawaryjność używanych egzemplarzy przekładają się na wysokie ceny na rynku wtórnym.

Toyota RAV4 (1994 - teraz)

Toyota RAV4 była pierwszym kompaktowym modelem z segmentu z SUV na świecie. Auto zadebiutowało w Europie i Japonii w 1994, a w Ameryce Północnej w 1995 roku. Japońscy inżynierowie projektując RAV4 chcieli zaspokoić potrzeby kierowców, którzy z jednej strony oczekiwali od samochodu sporej przestrzeni bagażowej, wyższego usytuowania foteli przekładającej się na lepszą widoczność oraz stałego napędu na cztery koła, a z drugiej zwrotności i umiarkowanego zużycia paliwa, jak w aucie kompaktowym. RAV to akronim od „Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive”. Auto jest jednym z najpopularniejszych modeli aut w swoim segmencie i od lat cieszy się sporym zainteresowaniem klientów również na rynku wtórnym. Od chwili rozpoczęcia produkcji na światowy rynek trafiło już ok. 5 mln Toyot RAV4.

Pozostałe modele

Toyota Avensis (1997 - teraz)

Toyota Avensis to samochód klasy średniej produkowany przez japoński koncern od 1997 roku jako bezpośredni następca modelu Toyota Carina. Samochód początkowo oferowano w trzech wersjach nadwoziowych, jako 5-drzwiowy liftback, kombi oraz 4-drzwiowy sedan. Dopiero w ostatniej – III generacji – Toyota zdecydowała, że Avensis sprzedawany będzie tylko w nadwoziach sedan i kombi. Do napędu niemałej Toyoty przewidziano mocne silniki benzynowe ze zmiennymi fazami rozrządu oraz dynamiczne, ale oszczędne diesle opracowane przez markę. Samochód stanowił w gamie modelowej japońskiego producenta bezpośrednią konkurencję dla Hondy Accord, a także europejskich rywali spod znaku Forda Mondeo czy też Volskwagena Passata. Auto na tle innych modeli w segmencie wyróżniało się bogatym wyposażeniem seryjnym oraz ponadprzeciętną trwałością mechaniki. Avensis z generacji na generację stawał się coraz bardziej prestiżowym modelem w segmencie średnim. Dziś na rynku oferowana jest już III generacja Toyoty Avensis, która cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów prywatnych, ale i przede wszystkim flotowych. Używana Toyota Avensis, niezależnie od generacji i wersji silnikowej, uznawana jest za jeden z najmniej usterkowych modeli w swojej klasie. Dziś Avensis stanowi alternatywę dla bardziej uznanych marek niemieckich, ale także wschodzących marek koreańskich, takich jak Hyundai, czy KIA. Auto może konkurować pod względem jakości wykonania i wyposażenia ze wspomnianą już Hondą Accord, Citroenem C5, Oplem Insignia i Fordem Mondeo.

Toyota Corolla (1966 - teraz)

Toyota Corolla to samochód klasy kompaktowej, który schodzi z taśm japońskiego koncernu od 1966 roku do dziś, dzięki czemu jest najdłużej produkowanym modelem Toyoty. Początkowo samochód swoimi wymiarami klasyfikował się do segmentu B, jednak rósł z generacji na generację, aż w 1988 roku zaklasyfikowano go do segmentu C. Auto początkowo wytwarzano w nadwoziach typu sedan, kombi i coupe, aby w kolejnych generacjach ograniczyć się jedynie do nadwozi typu hatchback i sedan. Po wprowadzeniu modelu Auris (przejęła nadwozia hatchback i kombi) w 2007 roku Corolla oferowana jest tylko w nadwoziu 4-drzwiowym. Corolla to w ujęciu globalnym najlepiej sprzedający się samochód w historii motoryzacji. Do 2012 roku kupiono ponad 39 milionów egzemplarzy wszystkich generacji. Począwszy od VII generacji, Corolla wyposażona była w jeden z nowoczesnych silników benzynowych o zmiennych fazach rozrządu lub diesli D4D opracowanych przez Toyotę. Na bazie poszczególnych modeli zbudowano także usportowioną wersje TSport, która charakteryzowała się wzmocnionym silnikiem oraz pakietem zderzaków i spoilerów. Toyotę Corollę niezależnie od wersji silnikowej i nadwoziowej uznaje się za jeden z wiodących modeli w swojej klasie. Dziś jako auto nowe można ją nabyć tylko w nadwoziu sedan, ale poprzednie generacje wciąż oferowane są w nadwoziach typu hatchback i kombi. Dzięki temu ten japoński kompakt cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Auto może konkurować pod względem jakości wykonania i wyposażenia z Hondą Civic, a także Fordem Focusem oraz innymi europejskimi modelami z segmentu C . Obecnie produkowana jest XI generacja Corolli.

Toyota Auris 2007 – teraz

Auris to model Toyoty, który zadebiutował w 2007 roku. Nazwa wywodzi się od łacińskiego słowa „aurum”, które oznacza złoto. Na wybranych rynkach Toyota Auris zastąpiła model Corolla w wersji hatchback, a w drugiej generacji również w wersji kombi. W 2010 miał miejsce facelifting pierwszej generacji, a 2012 roku zaczęto produkcję drugiej generacji tego modelu. Z kolei w 2015 roku odświeżono II generację Aurisa.