zamknij

Historia marki

Volkswagen, początkowo Kraft durch Freude Wagen, to pochodzący z Niemiec producent samochodów wchodzący w skład koncertu Volkswagen AG. Nazwę tłumaczy się jako „samochód dla ludu”, co ma źródło w spotkaniu inicjującym powstanie marki. Buro Ferdynand Porsche, właściciel firmy motoryzacyjnej Porsche uznawany za założyciela koncernu, otrzymał w 1933 roku zadanie od Adolfa Hitlera – skonstruowanie pojazdu

Czytaj więcej

Popularne modele

Volkswagen Polo (1975 - teraz)

Volkswagen Polo to typowy model auta miejskiego produkowany przez Volkswagena od 1975 roku. Na przestrzeni lat powstało 5 generacji modelu, a modele każdej z nich przerastały poprzedników i stawały się graczami w swoim segmencie. Auto od początku produkcji było mniejszą kopią szlagieru marki – Golfa. Jednak Volkswagen nie chcąc zagrozić najlepiej sprzedającemu się modelowi na świecie, ograniczył paletę silnikową oraz możliwości konfiguracji wyposażenia dodatkowego. Volkswagen Polo dostępny był jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, a na niektórych rynkach, model sprzedawano także w nadwoziu typu sedan. Niezależnie od typu nadwozia Polo pozostał miejskim samochodem, do którego przewidziano niewielkiej pojemności silniki benzynowe, a w kolejnych generacjach także diesle. Z czasem Volkswagen wprowadził również usportowioną wersję GTi. Dziś Volkswagen Polo to lider segmentu aut miejskich i silna konkurencja dla Forda Fiesty czy też Opla Corsy, Renault Clio i innych. Volkswagen Polo jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w historii marki. Samochód cieszy się dużym zainteresowaniem jako auto nowe oraz używane, co przekłada się na szeroki wybór modeli w różnych cenach i z różnym poziomem wyposażenia.

Volkswagen Passat (1973 - teraz)

Volkswagen Passat to samochód klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern od 1973 roku do dziś. Auto na przestrzeni lat sprzedało się w ilości ponad 20 mln egzemplarzy i jest obok Golfa najchętniej kupowanym modelem w gamie. Pierwsze generacje tworzone na platformie Audi sprzedawane były jako hatchback, sedan i kombi (Variant), z czego ta pierwsza wersja nadwoziowa stanowiła filar modelu. Dopiero od III generacji Volkswagen przyjął strategię, że Passat będzie flagowym modelem marki i udostępniono go tylko jako sedan i kombi (Variant). Miejsce hatchbacka zajął Golf. Volkswagen Passat produkowano w oparciu o najnowocześniejsze technologie dostępne w koncernie, dzięki czemu oferował rozwiązania nieosiągalne dla innych producentów. Volkswagen do napędu swojego reprezentowanego modelu stosował nowoczesne silniki benzynowe oraz diesle. Początkowo nie przekraczały one 100 KM mocy, ale najnowsze modele Passata wyposażone są w silniki o mocach przekraczających 250 KM. Volkswagen Passat na przestrzeni lat stał się wzorem do naśladowania w swojej klasie. W Polsce samochód ten niezależnie od wersji nadwoziowej i silnikowej uznawany jest za jeden z najlepszych modeli w swojej klasie. Passat imponuje sprzedażą zarówno jako samochód nowy, jak i używany. Auto na tle swoich głównych rywali (Toyoty Avensis, Forda Mondeo, Hondy Accord) wyróżnia się stonowaną stylistyką oraz bogatą paletą wersji silnikowych i wyposażenia.

Volkswagen Golf (1974 - teraz)

Volkswagen Golf to samochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecki koncern od 1974 roku. Samochód w gamie modelowej Volkswagena zastąpił wysłużonego Garbusa i niemal od razu po premierze stał się najlepiej sprzedającym się samochodem marki. Nazwa modelu pochodzi od nazwy prądu morskiego Golfsztrom. Golf od początku oferowany był jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, a z czasem do gamy dołączyła wersja cabrio oraz kombi. Obecnie na rynku dostępna jest już VII generacja modelu, która ogólnym zarysem nadwozia przypomina każdy poprzedni model. Inżynierowie z Wolfsburga, gdzie powstaje Golf, zgodnie twierdzą, że każda kolejna generacja to nie rewolucja, a ewolucja. Zmieniają się technologie, silniki, skrzynie biegów, ale ogólny wygląd samochodu pozostaje bez zmian. Volkswagen Golf to nie tylko samochód legenda z powodu ilości sprzedanych egzemplarzy w czasie ponad 30-letniej obecności na rynku. Golf w wersji GTI to także protoplasta hot-hatchy, a więc samochodów kompaktowych z mocnym silnikiem i sportowym zawieszeniem. Volkswagen Golf niezależnie od generacji, wersji silnikowej i nadwoziowej uznawany jest za wzór w swojej klasie. Samochód cieszy się zainteresowaniem zarówno jako egzemplarz nowy, jak i używany. Za Golfem przemawia dobry stosunek ceny do jakości oraz szeroka dostępność części zamiennych, jak i umiarkowane ceny napraw serwisowych. Auto jest głównym konkurentem dla innych samochodów w klasie kompaktowej m.in. Forda Focusa, Renault Megane czy też Opla Astry. Od 1974 roku Golf sprzedał się w ilości ponad 29 milionów egzemplarzy i na przestrzeni lat otrzymał wiele prestiżowych nagród motoryzacyjnych.

Pozostałe modele

Volkswagen Touran (2003 – teraz)

Touran to kompaktowy minivan Volkswagena, który pojawił się na rynku w 2003 roku. Został on zbudowany na bazie płyty podłogowej Golfa V generacji. Pierwsza generacja była produkowana do 2010 roku. W tym samym czasie zaprezentowano II generacje modelu. W 2015 zaprezentowano III generację modelu.

Volkswagen Caddy

Dostawczo-osobowy model Volkswagena. Pierwsza generacja pojawiła się na rynku w 1979 roku w USA, a od 1982 roku była sprzedawana również na terenie Europy. Druga generacja Caddy zadebiutowała w 1996 roku, a jej produkcji zaprzestano w 2004 roku. Sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Caddy ruszyła w 2004 roku, a jej produkcja trwa do chwili obecnej.

Volkswagen Sharan

Sharan to model Volkswagena o nadwoziu typu van. I generacja została opracowana wspólnie z koncernem Ford. Poza Sharanem w sprzedaży były również dwa bliźniacze modele: Seat Alhambra oraz Ford Galaxy. W 2010 roku w sprzedaży pojawiła się druga generacja tego auta. Volkswagen Sharan II jest w sprzedaży do chwili obecnej. Rynkowi konkurenci Volkswagena Sharana to Chrysler Voyager, Fiat Ulysse, Mitsubishi Space Wagon czy też Renault Espace.