zamknij
AKTUALNOŚCI

Tym razem piekło zamarzło naprawdę! Powstanie Jeep Wrangler plug-in hybrid!

Fot. Materiały prasowe Jeep

Ekologia na rynku motoryzacyjnym łamie kolejne tabu i wdziera się na coraz to nowe pola działania. Jednym z nieodkrytych dotąd terenów była konstrukcja Jeepa Wranglera. Tą jednak hybryda plug-in zdobędzie już w roku 2020. Pomysł bez wątpienia jest innowacyjny. Powoduje jednak, że w głowach fanów modelu krąży tylko i wyłącznie jedno pytanie. Mianowicie czemu? Dziś opowiemy historię udanej prezentacji i nowatorskiego, choć niezbyt udanego pomysłu.

Premiera nowego Jeepa Wranglera podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles stanowiła dobry sygnał dla fanów modelu. Po pierwsze pokazała, że marka cały czas widzi w terenówce sprzedażowy potencjał. A to pozwoli jej funkcjonować w gamie jeszcze przez długie lata. Po drugie inżynierowie choć oczywiście unowocześnili konstrukcję auta, nawet na chwilę nie zapomnieli o przekazywanym od dekad DNA. A tak przynajmniej wydawało się do dziś. Dziś bowiem okazało się, że w ciągu kilku lat zadebiutuje wersja… plug-in hybrid.

Jeep Wrangler plug-in hybrid – na serio?

Choć pomysł wydaje się być absurdalny, nie jest jedynie ideą, która tli się w głowach inżynierów. To raczej plan, który jest w stu procentach zatwierdzony przez władze amerykańskiej marki i teraz wystarczy czekać na jego wdrożenie w życie. A dowód może stanowić oficjalna wypowiedź szefa Jeepa – Mike`a Manleya.

Ten w rozmowie z dziennikarzami stwierdził, że zelektryfikowana wersja Wranglera jest nieunikniona i dosyć dobrze wpisuje się w przyszłość marki, która coraz mocniej zacznie iść w kierunku oszczędności i obniżenia emisji szkodliwych związków.

Co ciekawe, deadline na zaprezentowanie e-wersji nie jest wcale długi. Według zapewnień przedstawicieli marki samochód ma ujrzeć światło dzienne już pod koniec roku 2019. Dzięki temu miałby szansę trafić do sprzedaży w roku 2020. Na razie ciężko mówić o konkretnym kształcie układu napędowego. W kuluarach mówi się jednak o pewnym rozwiązaniu.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Jeden na 13 pojazdów uniknął akcji naprawczej. To ma wpływ na bezpieczeństwo!

Część środowiska za przykład hybrydy, która mogłaby się stać częścią Jeepa Wranglera, podaje napęd znany z Chryslera Pacifica. Mowa o połączeniu brzmiącej niezwykle ekologicznie, 3,6-litrowej V-szóstki z agregatem elektrycznym. Z tym pomysłem jest jednak pewien problem. Masywny benzyniak raczej nie zmieści się pod maską Jeepa. Właśnie dlatego inżynierowie mają ponoć zastąpić V-szóstkę 2-litrowym motorem doładowanym. W ten sposób hybryda stanie się dużo bardziej kompaktowa.

Pomysł: innowacyjny i kontrowersyjny!

Elektryczny Wrangler pewnie mizernie sprawdzi się w terenie. Tylko czy każdy Jeep porusza się po bezdrożach? Z całą pewnością nie zabraknie kierowców, którzy kupią kontynuatora amerykańskiej legendy tylko po to, żeby jeździć nim po modnych centrach dużych miast. A w takim przypadku hybryda plug-in naprawdę mogłaby się sprawdzić. Oczywiście słowo mogłaby jeszcze nie oznacza, że plan jest dobry. Bo w rzeczywistości jest wręcz przeciwnie! Stanowi zbyt mocną ingerencję w formułę terenówki i raczej nigdy nie powinien być brany pod uwagę przez władze marki.

Każdy doskonale rozumie to, że w XXI wieku emisja szkodliwych związków w autach odgrywa kluczową rolę. Tylko czy rzeczywiście restrykcje muszą dotknąć nawet żywe legendy? Tutaj już rodzi się znak zapytania. Takie samochody jak Wrangler mogłyby stanowić pewien wyjątek. I to wyjątek, który nie będzie miał dużego znaczenia dla wyników ogólnych firm motoryzacyjnych. Bowiem średnią emisję podawaną w przeliczeniu na jedno auto można postarać się nadrobić uekologicznianiem innych modeli mniej naładowanych emocjonalnie. Szkoda, że Amerykanie tak nie pomyśleli…

Tagi: hybryda plug-inJeepJeep WranglerWrangler
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.