zamknij
AKTUALNOŚCI

Paryskie targi staną się przełomem dla DS. Zadebiutuje elektryczny 3 Crossback

Fot. Materiały prasowe DS

Francuzi chcą się pokazać w Paryżu! Właśnie dlatego podczas targów motoryzacyjnych zaprezentują model, który może zdecydowanie podbić sukces modeli z serii DS. O jakim aucie mowa? Oczywiście o 3 Crossback. Wszystko wskazuje na to, że samochód będzie miał dwa asy w rękawie. Pierwszym będzie nadwozie w stylu crossovera. Drugim zeroemisyjny napęd elektryczny.

Tegoroczna edycja paryskich targów motoryzacyjnych budzi ambiwalentne uczucia. Z jednej strony to wydarzenie, na którym zabraknie kilku kluczowych marek. Swoją absencję zapowiedział już m.in. Volkswagen i Lamborghini. Z drugiej strony w stolicy Francji pokazanych zostanie kilka ważnych modeli. A jednym z nich może się okazać m.in. DS 3 Crossback. Co takiego przełomowego będzie w małym crossoverze grupy PSA? A to, że pojazd ma korzystać z napędu elektrycznego.

Elektryczny DS 3 Crossback – na razie konkurencji prawie brak!

Na razie bardzo ciężko powiedzieć coś konkretnego na temat auta. Ponoć model ma korzystać z nowej platformy podłogowej e-CMP, a do tego oferować zasięg oscylujący w granicy 450 kilometrów. Poza tym DS 3 Crossback da Francuzom dość zasadniczą przewagę na rynku. W segmencie premium – do którego DS mimo wszystko pretenduje – nie ma jeszcze żadnego crossovera o napędzie elektrycznym. Model stanie się zatem bezkonkurencyjny!

Czy w segmencie pojazdów popularnych jest auto, które mogłoby nawiązać walkę z elektrycznym DS-em? Na myśl nasuwa się tylko i wyłącznie jeden model – Hyundai Kona Electric. A to oznacza, że Francuzi przyjrzeli się rynkowym trendom, znaleźli niszę, tym samym mają spore szanse na rynkowy sukces auta.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Tak, ma 1250 koni mechanicznych. Nie, to nie Bugatti Veyron, a 20-letnie Audi!
Tagi: Citroen DSCrossbackCrossoverDSDS 3 Crossbacknapęd elektryczny
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.