zamknij
AKTUALNOŚCI

Zestawienie Consumer Reports 2017 – samochody tych firm psują się najmniej!

Fot. Materiały prasowe Kia

Jak co roku Consumer Report przygotował zestawienie najbardziej bezawaryjnych marek motoryzacyjnych. Choć lista nie przyniosła rewolucyjnych zmian, doszło do niewielkiego przetasowania na jej szczycie. Jakie firmy zajęły zatem trzy pierwsze miejsca? Na razie możemy powiedzieć tylko tyle, że wszystkie trzy pochodzą z Azji. Zdecydowanie najgorzej wypadli producenci amerykańscy.

Każdego roku w okolicy października amerykańska organizacja Consumer Reports publikuje swoje zestawienie najbardziej niezawodnych samochodów. Czemu jej ranking może zostać uznany za wiarygodny? Po pierwsze instytucja działa na zasadzie non profit. Nie może zatem czerpać korzyści z tworzonych przez siebie zestawień i recenzji. Po drugie decyduje o tym efekt skali. W tym roku próbę dla analityków stanowiły kazusy prawie 640 tysięcy pojazdów! A analiza odbywała się w oparciu o usterki występujące w obrębie 17 sekcji, które szczególnie często powodują problemy podczas eksploatacji samochodów.

Za najbardziej niezawodną markę motoryzacyjną Consumer Reports uznał Toyotę. Średni wynik bezawaryjności uzyskany przez jej modele ma wartość 80 punktów w 100-punktowej skali. Srebrny medal został przyznany Lexusowi. Producent luksusowych aut z Japonii w zeszłym roku był liderem. W tym nie udało mu się utrzymać pozycji, a wszystko za sprawą wyniku na poziomie 77 punktów. Pierwszą trójkę zamyka Kia. Koreańskie samochody zostały ocenione na średnio 71 punktów, co dało im miejsce o dwa oczka wyższe niż w zeszłym roku.

Najlepsi już byli, a najgorsi to…

Ostatnie trzy pozycje w rankingu najbardziej niezawodnych marek Consumer Reports zdominowali producenci amerykańscy. Najgorzej wypadł Cadillac. Samochody firmy zapracowały na średnią notę o wartości na poziomie zaledwie 26 punktów, przy czym najmniej psuł się CTS, a najwięcej Escalade. Dwa punkty więcej twórcy zestawienia przyznali marce GMC. Wynikiem 30-punktowym może się pochwalić Ram.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Kupują auto, którego nie ma! Wpływają zamówienia na Mercedesa EQ
Consumer Reports, Consumer Reports 2017, Consumer Reports 2017 awarie aut
Fot. Materiały Consumer Reports

Zestawienie niesie ze sobą kilka niespodzianek. Dla przykładu o ile Volvo być może jest prymusem w kwestii bezpieczeństwa, o tyle już pod względem trwałości nie radzi sobie równie dobrze. W efekcie Szwedzi są dopiero na 23 pozycji w amerykańskim zestawieniu. Zaskakująco słabo podczas analizy Consumer Reports poradził sobie też Volkswagen (16 miejsce), Tesla (21 miejsce), Honda (9 miejsce) czy Porsche. Niemiecki producent jeszcze kilka lat temu był liderem zestawień bezawaryjności przygotowywanych przez DEKRĘ. W zaoceanicznym rankingu zdobył tylko 50 punktów, co zagwarantowało mu 13 pozycję.

Raport Consumer Reports 2017 – najbardziej niezawodne auta

I choć Toyota i Lexus zdominowały zestawienie najbardziej niezawodnych marek motoryzacyjnych, w rankingu najmniej psujących się modeli samochodów musiały oddać pierwszą pozycję. Ta przypadła bowiem dalekowschodniej hybrydzie – Kii Niro. Pozycja druga należy do bliźniaczych coupe – Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Trzeci na podium pojawił się sedan segmentu E – Lexus ES.

Najbardziej awaryjnym samochodem w roku 2017 według Consumer Reports jest Chevrolet Camaro! Najwięcej problemów w amerykańskim musce car sprawia elektronika oraz układ napędowy. Przedostatnia pozycja w zestawieniu przypadła Mercedesowi GLC. Niemiecki SUV nadzwyczaj często boryka się z usterkami zawieszenia, hamulców i osprzętu silnika. Trzecim najczęściej psującym się samochodem z listy jest Jaguar F-Pace. Brytyjski kot naraża swoich właścicieli na awarie związane z układem napędowym, elektroniką i przeciekami wody.

Tagi: awaryjność samochodówConsumer Reportsranking awaryjności
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz – motoryzacyjny oczywiście.

  • Modest

    U mnie w renoweczce odpukać ale oprócz klocków nic nie wymieniałem poważniejszego. Delphi znalazłem w necie niedrogo a standard oe i sobie teraz śmigam bezproblemowo. Zanim sie kupi samochód to trzeba poczytać co sie w nim psuje i nie będzie przykrej niespodzianki.