zamknij
Fot. Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen raczej dość zapobiegliwie wypowiada się na temat technologii autonomicznej jazdy. Opowiada za to o systemach, które chociażby częściowo wprowadzają samodzielność samochodów. Dobrym przykładem jest to rozwiązanie. Za jego sprawą kierowca może wysiąść z pojazdu na początku parkingu, bo auto i tak samo znajdzie wolną przestrzeń i się w niej zatrzyma.

Volkswagen doskonale rozumie to, że zajęcie miejsca parkingowego w dużym mieście, ewentualnie w okolicy dużego portu lotniczego może nie być łatwym zadaniem. Postanowił zatem popracować nad ułatwieniami dla kierowców. Jaki system wymyślił? Kierowca przed przybyciem na miejsce za pomocą specjalnej aplikacji zajmuje sobie przestrzeń parkingową. Następnie gdy dociera np. na lotnisko, wysiada z samochodu z bagażami i innymi pasażerami na początku parkingu, a resztę procedury parkowania wykonuje za niego system autonomiczny. Auto samodzielnie poszukuje luki, a następnie parkuje.

Volkswagen – autonomiczne parkowanie przyszłością!

A to jeszcze nie koniec funkcjonalności systemu. W czasie nieobecności właściciela – gdy np. wyjeżdża na tydzień na wakacje – istnieje możliwość dostarczania chociażby paczek bezpośrednio do bagażnika. Co więcej, po powrocie kierowca wcale nie musi szukać pojazdu. Wystarczy że go wywoła za pomocą aplikacji, a ten samodzielnie zjedzie po niego i pasażerów pod bramę wyjazdową z parkingu. Jak auto radzi sobie z poruszaniem się w przestrzeni? Po pierwsze parking został wyposażony w proste oznaczenia obrazkowe. Po drugie układ posiada system aktywnego rozpoznawania otoczenia i reagowania w razie pojawienia się zagrożenia.

System jest w chwili obecnej testowany. Za miejsce prób Grupa Volkswagena wybrała piętrowy parking na lotnisku w Hamburgu. W badaniach udział biorą nie tylko samochody Volkswagena. Naukowcy otrzymali też pojazdy sygnowane logo Porsche czy Audi. Po uzyskaniu koniecznej ilości danych, testy rozpoczną się w mniej kontrolowanych warunkach. Ostatecznie według inżynierów system mógłby się stać częścią samochodów w wersji produkcyjnej już w roku 2020.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Okiem mechanika – Volkswagen Golf IV
Tagi: Audiautomatyczne parkowanieGrupa Volkswagenaparking przy lotniskuPorschevolkswagen
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.