zamknij
OPONY

Bridgestone DriveGuard Winter – dobra opona na zimę

REKLAMA
Bridgestone DriveGuard Winter

Bardzo zmienne warunki pogodowe panujące zimą sprawiają, że ciężko jest stworzyć oponę, która zawsze zapewni właściwości jezdne na najwyższym poziomie. Sucha, mokra, zaśnieżona i oblodzona nawierzchnia wymagają bowiem od opony różnych parametrów, które bardzo ciężko ze sobą połączyć. Przykładem takiej opony, której udało się w znacznym stopniu połączyć te sprzeczne właściwości, jest Bridgestone DriveGuard Winter. Ponadto kierowca stosujący ten model otrzymuje eksploatacyjny spokój i nie musi się obawiać złapania gumy.

Opona ta jest przeznaczona do wszystkich samochodów osobowych z systemem TPMS. Jest kontynuatorem opony DriveGuard, która cieszyła się dużą popularnością wśród klientów dzięki licznym zaletom. Łączy ona w sobie nie tylko dobre i bardzo dobre właściwości jezdne w różnych warunkach drogowych, ale również wysoki poziom bezpieczeństwa i zarazem komfortu, dzięki możliwości kontynuowania jazdy pomimo uszkodzenia opony.

Technologia opony Bridgestone DriveGuard Winter pozwala kontynuować jazdę do 80 km i z maksymalną prędkością 80 km/h mimo jej uszkodzenia. To bardzo przydatna cecha zwłaszcza zimą, gdyż podczas przebicia opony nie trzeba stawać w szczerym polu, nocą, na mrozie, tylko można dojechać do najbliższej miejscowości i punktu naprawy opon. Jazda z przebitą oponą jest możliwa dzięki wzmocnieniu ścian bocznych, które są w stanie utrzymać cały ciężar samochodu pomimo nieodpowiedniego ciśnienia w oponie. Ponadto zaawansowana technologia żeber chłodzących (cooling fin) pozwala rozproszyć ciepło, jakie powstaje w wyniku uginania się opony po jej przebiciu. Niewielkie rowki w ścianie opony tworzą małe wiry powietrza, które rozpraszają nagromadzone ciepło.

Bridgestone DriveGuard Winter

Co ważne, opony DriveGuard Winter, po przebiciu, można naprawić tak jak zwykłą oponę. O ile nie zostaną za bardzo uszkodzone poprzez zbyt szybką lub zbyt długą jazdę po uszkodzeniu.

Zimowy bieżnik

Ukośne rowki bieżnika oraz gęste lamele 3D lepiej radzą sobie z zatrzymywaniem śniegu niż częściej stosowane proste rowki. Takie rozwiązanie przekłada się na bardzo dobrą przyczepność opony na śniegu podczas pokonywania zakrętów. Taka konstrukcja bieżnika została już doceniona przez licznych ekspertów. Opona Bridgestone DriveGuard Winter zajęła wysokie miejsce m.in. w niedawnym teście magazynu Motor.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Potrafisz odróżnić opony zimowe od letnich?

Przyczepność na mokrym

Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w tej oponie japońskiego koncernu są zaokrąglone narożniki klocków bieżnika. Dzięki takiemu rozwiązaniu opona jest niezwykle odporna na zjawisko hydroplaningu. Rowki rozszerzają się bowiem począwszy od środku bieżnika w kierunku barków opony, co pozwala niezwykle efektywnie usuwać nadmiar „zbieranej” przez oponę wody bądź błota pośniegowego. Taka technologia zapewnia więc doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni, co zimą wcale nie jest rzadko spotykane.

Opona DriveGuard Winter posiada również wysoką zawartość krzemionki w mieszance, dzięki czemu zachowuje elastyczność nawet w niskich temperaturach, a wraz z technologią Nano Pro-Tech zapewnia krótką drogę hamowania na drogach o różnej nawierzchni. Z kolei nowa struktura korony karkasu poprawia sztywność opony, co pośrednio przekłada się na wysoki poziom komfortu porównywalny ze standardowymi oponami.

Bridgestone DriveGuard Winter

Zalety opony Bridgestone DriveGuard Winter

  • możliwość kontynuacji jazdy po utracie ciśnienia
  • brak konieczności samodzielnej wymiany koła
  • doskonałe właściwości jezdne w różnych warunkach pogodowych
  • krótka droga hamowania
  • wysoki komfort jazdy

Opona Bridgestone DriveGuard Winter produkowana jest w 11 rozmiarach. Rozmiary felg od 15 do 18 cali. Szerokość od 185 do 225 mm i profil od 65 do 40%. Dane te pokazują, że opona DriveGuard Winter może zostać użyta w większości popularnych modeli samochodów wyprodukowanych w ostatnich 2-3 latach.

Tagi: Bridgestoneopony zimowe
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ