zamknij
REKLAMA
opony 195/65 R15

Opony w rozmiarze 195/65R15 to jedne z najczęściej stosowanych dziś opon w nowych oraz używanych samochodach. Dawniej występowały głównie w autach klasy średniej, a nawet wyższej, obecnie rozmiar ten najczęściej występuje w kompaktowych modelach. W naszym zestawieniu najpopularniejsze na rynku opony letnie 195/65R15.

Opony letnie 195/65R15 – klasa premium

Michelin Primacy 4

Opona Michelin Primacy 4 jest tegoroczną nowością francuskiej marki, zastępującą opony Michelin Primacy 3 i Michelin FuelSaver+. Rzeźba bieżnika tej opony została zoptymalizowana pod kątem wydajności i trwałości. Dzięki powiększonej o 22% powierzchni Primacy 4 zdecydowanie lepiej odprowadza wodę.

Z kolei dzięki zastosowaniu wysokowydajnej mieszanki gumowej najnowszej generacji, opona bardzo dobrze hamuje na mokrej nawierzchni, nie tylko gdy jest nowa, ale też po zużyciu się bieżnika. Ponadto posiada innowacyjny wskaźnik zużycia opony, który pomaga w identyfikacji, kiedy ogumienie nadaje się do wymiany.

>>Zobacz więcej o oponie Michelin Primacy 4<<

Michelin Energy Saver+

Letnia opona serii Energy Saver została zaprojektowana z myślą o jak najniższym spalaniu paliwa. Specjalistyczna mieszanka gumowa o idealnej jednorodności struktury, nie zawiera w swoim składzie olei wysokoaromatycznych, a sadzę w wiązaniach molekularnych zastąpiła krzemionka nowej generacji. Dzięki temu opory toczenia są niższe, przekładając się na oszczędność paliwa i wydłużone przebiegi. Jednocześnie opona gwarantuje wysoką skuteczność hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.

Michelin Energy Saver+

Asymetryczna rzeźba bieżnika pozwala na wierne przeniesienie ruchów kierownicy na nawierzchnię, zwiększając precyzję panowania nad pojazdem nawet podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Wzmocnione żebra i kanały wzdłużne zwiększają powierzchnię styku opony z nawierzchnią oraz zapewniają skuteczny drenaż wody spod opony. Liczne nacięcia lamelkowe i wyważenie pozwoliły zredukować poziom szumów do minimum.

>>Zobacz więcej o oponie Michelin Energy Saver+<<

Goodyear Efficientgrip Performance

Opona Efficientgrip Performance posiada najwyższą ocenę możliwą do uzyskania w ramach klasyfikacji UE w odniesieniu do przyczepności na mokrej nawierzchni. Technologia ActiveBraking zapewnia lepszy kontakt opony z podłożem, co przekłada się na skrócenie drogi hamowania — nawet o dwa metry (8%) na mokrej i o 3% na suchej nawierzchni.

Technologia WearControl zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością na mokrej nawierzchni a niskimi oporami toczenia, wydłużając czas eksploatacji opony. Przy produkcji nowej mieszanki gumowej korzystamy z technologii FuelSaving, aby zapewnić ograniczenie strat energii opony. Opory toczenia mniejsze o 18% oznaczają mniejsze zużycie paliwa i oszczędność dla użytkownika.

>>Zobacz więcej o oponie Goodyear Efficientgrip Performance<<

Dunlop Sport BluResponse

Zoptymalizowany profil opony Dunlop Sport BluResponse przyczynił się do redukcji hałasu generowanego przez opony podczas jazdy. To dzięki zamkniętym rowkom w barkach opon tłumiona jest emisja hałasu. Aerodynamiczna budowa pozwoliła zredukować wytwarzane ciepło, co pozwoliło obniżyć opory toczenia aż o 30%.

Dunlop Sport BluResponse

Do budowy opony wykorzystano specjalną mieszankę polimerową, która wpływa na lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Dodatkowo poszerzone środkowe rowki w bieżniku sprawnie odprowadzają wodę sprzed czoła opony, niwelując wystąpienie poślizgu hydrodynamicznego. Kształt klocków bieżnika zostały zaprojektowane specjalnie do szybkiej i dynamicznej jazdy, a bloki bieżnika dodatkowo zostały wzmocnione.

>>Zobacz więcej o oponie Dunlop Sport BluResponse<<

Continental ContiPremiumContact 5

Niemiecka opona klasy premium przeznaczona jest dla szerokiego grona samochodów osobowych i typu SUV. Zastosowanie nowych technologii pozwoliło skrócić drogę hamowania, zmniejszyć opory toczenia i poprawić właściwości jezdne.

Dwuczęściowy asymetryczny bieżnik zapewnia dobrą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Zoptymalizowane trójwymiarowe krawędzie wpływają na równomierny rozkład sil nacisku. Krawędzie te dodatkowo bardzo dobrze usuwają wodę z powierzchni opony, co znacznie skróciło drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Zapożyczone od modelu ContiSportContact 5 makro-bloki zwiększają powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Zapewnia to stabilne prowadzenie pojazdu nawet w ekstremalnych warunkach na drodze.

>>Zobacz więcej o oponie Continental ContiPremiumContact 5<<

Bridgestone Turanza T005

Tegoroczna nowość marki Bridgestone uzyskała wysokie noty na unijnej etykiecie – „A” za hamowanie na mokrej nawierzchni i „B” pod względem oporów toczenia. Samochód wyposażony w te opony radzi sobie lepiej podczas wchodzenia w zakręt na mokrych nawierzchniach lub w trakcie gwałtownego hamowania. Nowoczesna technologia mieszania gum i optymalizacji wzoru bieżnika wydłużyła żywotność opony, nawet o 11% w porównaniu do poprzedniego modelu. Nowa mieszanka Nano Pro-tech Bridgestone zapewnia także niskie zużycie paliwa i niższą emisję dwutlenku węgla.

Bridgestone Turanza

Unikalny wzór bieżnika wraz z czterema zoptymalizowanymi rowkami obwodowymi w centralnej części bieżnika zapewnia dobre odprowadzanie wody i lepszą przyczepność do mokrej nawierzchni. Duża liczba nacięć o ściętych krawędziach zapewnia lepszy kontakt opony z nawierzchnią. Poszerzone szczeliny w barkowej części bieżnika odpowiadają za właściwy przepływ wody na zewnątrz. Specjalnie połączone ze sobą bloki na barkach opon wpływają na optymalny rozkład ciśnienia i właściwy kontakt opony z nawierzchnią. Taka budowa bloków zwiększa także odporność na odkształcenia i uszkodzenia.

>>Zobacz więcej o oponie Bridgestone Turanza T005<<

Pirelli Cinturato P1 Verde

Opona P1 Cinturato należy do linii produktowej Green Performance. Jej celem jest obniżenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne, zarówno w procesie produkcji, jak i przez cały okres jej eksploatacji. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu nano-technologicznych rozwiązań produkcyjnych na każdym etapie produkcji opony, zapewniając jej mniejsze opory toczenia i redukcję hałasu. Dzięki temu emisja CO2 i zużycie paliwa zostały znacznie zmniejszone.

Hybrydowa mieszanka i innowacyjny projekt wzoru bieżnika znacznie zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Niweluje też drgania oraz gwarantuje efektywne odprowadzanie wody. P1 Cinturato to najlepszy wybór głównie do samochodów poruszających się głównie w ruchu miejskim.

>>Zobacz więcej o oponie Pirelli Cinturato P1 Verde<<

Opony letnie 195/65R15 – klasa średnia

Kleber Dynaxer HP3

Ta letnia opona klasy średniej przeznaczona jest głównie do samochodów miejskich i kompaktowych, ale także do minivanów. Łukowaty profil barku opony ułatwia pokonywanie głębokiej wody, a szerokie wzdłużne rowki zapewniają szybki drenaż wody. Ostre krawędzie poprawiają przyczepność na suchej drodze, a centralny pas zapewnia dokładne przeniesie ruchów kierownicy na drogę.

Kleber Dynaxer HP3

Zastosowanie hybrydowej polimerowo-krzemionkowej mieszanki zapewnia natomiast równomierne zużycie opony i wydłużoną trwałość przy zachowaniu dobrej przyczepności przez cały okres eksploatacji.

>>Zobacz więcej o oponie Kleber Dynaxer HP3<<

Hankook Ventus Prime 3 K125

Bioniczna konstrukcja bieżnika opony Hankook Ventus Prime 3 zwiększa jej przyczepność na suchej nawierzchni. Ponadto szerokie rowki bieżnika poprawiają skuteczność hamowania i stabilność na mokrej nawierzchni.

Skład mieszanka o dużej zawartości krzemionki przekłada się na lepszą przyczepność i optymalizuje opory toczenia, minimalizuje także poziom hałasu. Dzięki zastosowaniu technologii Vibration Control opona zapewnia doskonałą korelację pomiędzy komfortem a wydajnością. W porównaniu do poprzednika (opony Ventus Prime 2 K115) ma o 12% lepszą przyczepność na suchej nawierzchni i o 13% na mokrej.

>>Zobacz więcej o oponie Hankook Ventus Prime 3 K125<<

Hankook Kinergy Eco2

Do budowy tej opony wykorzystano innowacyjną mieszankę krzemionkową o wysokiej przyczepności. Zoptymalizowany rozkład polimerów i wypełniaczy mieszanki wpływa na wysoką skuteczność hamowania na mokrej drodze oraz redukcję oporu toczenia. Asymetryczny wzór bieżnika oraz specjalnie ukształtowane bloki optymalizują powierzchnię styku opony z nawierzchnią, poprawiając trakcję na mokrej drodze. Szerokie poprzeczne rowki w wewnętrznych blokach opon zwiększają odporność na aquaplaning. Specjalne nacięcia na blokach skracają drogę hamowania na mokrej nawierzchni bez utraty przyczepności.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Opony letnie Continental - dostępne rozmiary i bieżniki
Hankook Kinergy Eco2

Trzy poszerzone rowki obwodowe w bieżniku zapewniają sprawne odprowadzanie wody, wpływając na lepszą przyczepność na mokrej drodze. Fazowane krawędzie bloku profilu zwiększają przyczepność opony do nawierzchni niezależnie od warunków pogodowych. Poprawiają skuteczność hamowania na suchej drodze o 4% w porównaniu do wcześniejszego modelu. W składzie mieszanki bieżnika zastosowano polimery o wysokiej masie cząsteczkowej, które zwiększają odporność opony na ścieranie o 4%. Dodatkowo specjalny system VAI (Visual Alignment Indicator System) zastosowany na blokach barkowych ułatwi kontrolowanie nierównomiernego zużycia bieżnika, które często spowodowane jest niewłaściwą stanem zawieszenia.

>>Zobacz więcej o oponie Hankook Kinergy Eco2<<

Firestone Roadhawk

Opony Roadhawk otrzymały certyfikat po testach przeprowadzonych przez certyfikujący opony instytut TÜV SÜD. Zoptymalizowany wzór bieżnika oraz nowa mieszanka gumowa wykorzystana do produkcji tej opony znacznie poprawiają trakcję oraz zwiększają skuteczność hamowania na mokrej drodze. Potwierdzeniem jest przyznana klasa A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni. Cztery wzdłużne rowki na bieżniku chronią przed aquaplaningiem.

Asymetryczny bieżnik wpływa na lepsze hamowanie na suchej jezdni. Dzięki nowoczesnej technologii, opony Firestone Roadhawk charakteryzują się wysoką trwałością, gwarantują wyższą odporność na ścieranie nawet do 20% w porównaniu do poprzedniego modelu Firestone TZ300. Wolniej się zużywają i zachowują pełną funkcjonalność przez cały okres ich użytkowania.

>>Zobacz więcej o oponie Firestone Roadhawk<<

Uniroyal RainExpert 3

Opony RainExert 3 to kolejna generacja innowacyjnych opon o szczególnie dobrych parametrach na mokrej nawierzchni. Model wyposażono w nowoczesny bieżnik kierunkowy, który skutecznie odprowadza wodę, zmniejszając tym samym ryzyko powstania niebezpiecznego zjawiska aquaplaningu.

Uniroyal RainExpert 3

Mieszanka gumowa, zastosowana przez producenta w tym modelu, zapewnia odpowiednią przyczepność do suchego i mokrego podłoża, skracając jednocześnie drogę hamowania w tych warunkach. Opona jest cicha, zużywa się równomiernie i zapewnia komfortową jazdę. Istotny jest tu także wizualny wskaźnik zużycia bieżnika, który w łatwy sposób pozwala ocenić stan eksploatacji opony.

>>Zobacz więcej o oponie Uniroyal RainExpert 3<<

Fulda EcoControl HP

To letnia opona klasy „high performance” przeznaczona do samochodów osobowych. Opona oferuje większą precyzję prowadzenia pojazdu i skuteczniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni. Model ten został wyposażony w bieżnik asymetryczny, którego nowoczesna konstrukcja sprawia, że większa powierzchnia opony ma kontakt z podłożem. Dzięki zastosowaniu technologii AquaFlow, charakteryzującej się zwiększoną liczbą rowków, opona doskonale odprowadza wodę i zwiększa stabilność pojazdu przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów.

Fulda EcoControl HP została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o szybko zmieniających się warunkach pogodowych. Do produkcji opony użyto specjalnej krzemionkowej mieszanki gumowej, co w połączeniu z konstrukcją bieżnika EcoTread daje o 9% mniejsze opory toczenia. Przekłada się to z kolei na mniejsze spalanie paliwa przez samochód. Zastosowane w produkcji opony wytrzymałe i odporne tworzywo oraz struktury żebrowe zapewniają oponie powolne zużycie i większe przebiegi.

>>Zobacz więcej o oponie Fulda EcoControl HP<<

Opony letnie 195/65R15 – klasa budżetowa

Kingstar Road Fit SK70

Kingstar Road Fit

Opona letnia Kingstar SK70 posiada zaawansowaną technologicznie mieszankę na bazie krzemionki oraz kauczuku syntetycznego i naturalnego. Bieżnik bogaty w nacięcia, których zadaniem jest skuteczne odprowadzanie wody, wzmocnione barki opony zapewniające pewne i bezpieczne prowadzenie na suchej oraz mokrej nawierzchni, czterożebrowa budowa z dualnym żebrem centralnym, która gwarantuje dobrą przyczepność i informacje zwrotną na każdy ruch kierownicą. Ponadto asymetryczna rzeźba to większy komfort i niższe zużycie paliwa.

>>Zobacz więcej o oponie Kingstar Road Fit SK70<<

Dayton Touring 2

Letnia opona Dayton Touring 2 to nowość na rynku z 2017 r. Posiada asymetryczny bieżnik skutecznie odprowadzający wodę i dający bardzo precyzyjne prowadzenie samochodu nawet przy wysokich prędkościach. Cztery rowki obwodowe i nacięcia poprzeczne zmniejszają ryzyko powstania zjawiska poślizgu hydrodynamicznego.

Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji oraz równomiernemu rozłożeniu ciśnienia, opona Dayton Touring 2 charakteryzuje się większą odpornością na zużycie.

>>Zobacz więcej o oponie Dayton Touring 2<<

Kelly ST

Nowoczesna rzeźba bieżnika opony Kelly ST zapewnia komfortowe właściwości na mokrej nawierzchni nawet przy wysokich prędkościach. Masywne żebro centralne umożliwia bardzo stabilne prowadzenie na suchej nawierzchni, również na zakrętach przy dużych prędkościach. Oponę wyposażono w szerokie rowki obwodowe, które zapewniają wydajny drenaż wodny i zabezpieczają przed aquaplaningiem.

Profil i budowa opony zapewniają równomierne zużycie bieżnika, co wpływa na zwiększoną wytrzymałość i dłuższe przebiegi opony.

>>Zobacz więcej o oponie Kelly ST<<

Dębica Presto HP

Letnia opona Dębica Presto HP to jedna z najpopularniejszych opon na polskich drogach. Zaprojektowana została z myślą o samochodach osobowych od aut miejskich po auta segmentu C i D. Do jej produkcji wykorzystano zaawansowaną technologię koncernu Goodyear.

Nowoczesna rzeźba bieżnika, zwiększona zawartość krzemionki i wytrzymały karkas zapewniają kierowcy pewne prowadzenie i bardzo dobrą zdolność do wyhamowania pojazdu nawet z dużej prędkości. Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni i wysoka zdolność odprowadzania wody to zasługa kierunkowego bieżnika w strefie środkowej, w którym rowki rozchodzą się promieniście na boki. Masywne bloki bieżnika w strefie barkowej zapewniają stabilności w zakrętach.

>>Zobacz więcej o oponie Dębica Presto HP<<

Dębica Passio 2

Opona letnia klasy budżetowej Passio 2 to jedna z najbardziej popularnych modeli opon w Polsce. Doskonale sprawdza się na polskich drogach ze względu na parametry trakcyjne, a także komfort oraz ekonomię jazdy.

Dębica Passio 2

Konstrukcja opony opiera się na usztywnionych żebrach, co zwiększa precyzję prowadzenia, a także pozwala na równomierne zużycie opony na całym jej konturze. Sztywne bloki boczne chronią też felgę przed uszkodzeniami na przykład w czasie podjazdu pod krawężnik. Dzięki optymalnemu rozmieszczeniu klocków w bieżniku poprawiona została trwałość opony i wydłużony jej przebieg. Szerokie rowki obwodowe i poprzeczne skutecznie odprowadzają wodę z czoła opony, co minimalizuje ryzyko poślizgu na mokrej nawierzchni.

>>Zobacz więcej o oponie Dębica Passio 2<<

Apollo Alnac 4G

Zastosowana w oponie Alnac 4G unikalna mieszanka gumowa z dodatkami kauczuku naturalnego i syntetycznego sprawia, że samochód prowadzi się precyzyjnie i pewnie. Droga hamowania jest krótka nawet w złych warunkach atmosferycznych.

Cztery głębokie rowki obwodowe zapewniają wydajne odprowadzanie wody sprzed czoła opony zapobiegając utracie przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Unikalna rzeźba kostki bieżnika zapewnia stabilność podczas szybkiej jazdy oraz dobrą przyczepność na zakrętach. Inżynierowie Apollo/Vredestein stworzyli oponę zapewniającą bardzo niską emisję hałasu i niskie opory toczenia zwiększając tym samym efektywność paliwową.

>>Zobacz więcej o oponie Apollo Alnac 4G<<

Barum Brillantis 2

Opona letnia Brillantis 2 firmy Barum dedykowana jest przede wszystkim do samochodów segmentu ekonomicznego. Dzięki zastosowaniu asymetrycznej rzeźby bieżnika, opona zapewnia niezłe parametry prowadzenia, niezależnie od warunków na drodze.

Barum Brillantis 2

Dzięki trzem głębokim kanałom w środkowej części bieżnika, współpracującymi z licznymi nacięciami wzdłuż wewnętrznej krawędzi, opona charakteryzuje się wysoką odpornością na aquaplaning. Szerokie, grube pasy bieżnika po stronie zewnętrznej wpływają z kolei na zwiększenie przyczepności podczas pokonywania zakrętów. Budowa bieżnika obniża również poziom emitowanego podczas jazdy hałasu, a także zapewnia równomierne zużycie opony.

>>Zobacz więcej o oponie Barum Brillantis 2<<

 

Tagi: jakie opony do autaoponyopony letnie
Wojciech Traczyk

Autor Wojciech Traczyk

W branży motoryzacyjnej już od ponad piętnastu lat. Lubię wszystko, co ma cztery koła, ale interesują mnie również inne zagadnienia z szeroko pojętej branży - od nowinek technologicznych, poprzez kwestie dotyczące zmieniających się przepisów, aż po inwestycje w branży automotive czy też rozbudowę infrastruktury drogowej.

DODAJ KOMENTARZ