zamknij

Dziś skupimy na się na holenderskim producenci ogumienia – firmie Vredestein. Przyjrzymy się jej ofercie i sprawdzimy jakie typy bieżników marka przygotowała do letniego użytku w samochodach osobowych. W sumie opisaliśmy 7 typów ogumienia. I każdy z nich pełni całkowicie inną funkcję. A to jeszcze nie koniec. Bo choć Vredestein funkcjonuje w segmencie premium, jego opony potrafią mieć naprawdę atrakcyjne ceny. Najtańszy model z tego zestawienia kosztuje tylko 160 złotych!

Vredestein Sportrac 5

Bieżnik opony jest dużo bardziej standardowy niż u poprzednika – w modelu Sportrac 3. Mimo wszystko Giugiaro w jego formie połączył wyraziste akcenty stylistyczne z pełną funkcjonalnością. Ponacinane klocki w centralnej części czoła odpowiadają za pełniejszy kontakt opony z nawierzchnią, potęgując w ten sposób przyczepność. kanały odprowadzające z kolei zostały zaprojektowane w taki sposób, aby Sportrac 5 dobrze odprowadzał wodę i świetnie hamował na mokrym asfalcie (klasa B).

Vredestein Sportrac 5
Fot. Materiały prasowe Vredestein

Ważnym aspektem opony Vredestein Sportrac 5 jest technologia Handling Tuned Sidewall. Chodzi w dużej mierze o wzmocnienie ściany bocznej. Dzięki niemu ogumienie zachowuje pełną stabilność podczas dynamicznej jazdy w zakręcie i nie odpowiada za opóźnienie w przekazywaniu ruchu kierownicy na asfalt.

Dobre właściwości jezdne nie muszą być jednoznaczne z wysoką ceną. Najtańszy model ogumienia Vredestein Sportrac 5 w rozmiarze 195/65 R15 i indeksami 91 V kosztuje bowiem blisko 179 złotych za sztukę.

Vredestein T-Trac 2

Vredestein T-Trac 2 to opona, którą producent praktycznie od momentu prezentacji nazywał energooszczędną. A to kierunkuje ją przede wszystkim na dwa priorytety – niskie opory toczenia i wysoką trwałość. Czemu jest to takie ważne? Chodziło o zwiększenie komfortu jazdy, zagwarantowanie równomiernego ścierania bieżnika, obniżenia spalania silnika i poprawę wyników emisji szkodliwych związków.

Vredestein T-Trac 2
Fot. Materiały prasowe Vredestein

Oczywiście kierunkowanie prac inżynieryjnych w stronę oporów toczenia nie wykluczyło pracy nad innymi parametrami ogumienia. I tak Vredestein T-Trac 2 nadal oferuje wysoki poziom przyczepności na każdym typie nawierzchni. Dobrze czuje się i na autostradzie podczas opadów deszczu, i w mieście w czasie gorącego, letniego popołudnia. Co więcej, skutecznie hamuje na mokrej nawierzchni (klasa B), przez co poprawia poziom bezpieczeństwa jazdy.

Opony Vredestein T-Trac 2 mają naprawdę rozsądnie brzmiącą cenę. Gdy kierowca potrzebuje do swojego samochodu ogumienia w rozmiarze 175/65 R14, za jedną sztukę zapłaci 161 złotych. Bardziej popularny model 195/65 R15 91 T został wyceniony na 187 złotych za sztukę.

Vredestein Ultrac Satin

Vredestein Ultrac Satin pokazuje pewną zmianę myślenia w gamie holenderskiego producenta ogumienia. Model jest bowiem dedykowany nie tylko samochodom klasy wyższej, ale i zyskującym ogromną popularność na świecie SUV-om! A to wymagało od inżynierów wyższego poziomu zmyślności. Nowa opona w stosunku do poprzednika skróciła drogę hamowania z prędkości 80 km/h aż o 3,3 metra. To dystans, który może zadecydować m.in. o uniknięciu wypadku.

Vredestein Ultrac Satin
Fot. Materiały prasowe Vredestein

Dodatkowo opona letnia Holandii ma o 12 proc. poprawioną przyczepność na suchej nawierzchni, o 10 proc. poprawioną trakcję w czasie deszczu oraz obniżone opory toczenia i zwiększony komfort eksploatacji. Dobre właściwości sprawiły, że Vredestein Ultrac Satin w teście przeprowadzonym przez Gute Fahrt w roku 2017 zdobyło notę dobra.

Ceny Vredestein Ultrac Satin brzmią dość rozsądnie. Najtańszy jest rozmiar 205/55 R16 94 W, który swoją drogą powoli przejmuje prym na rynku europejskim. W jego przypadku za każdą sztukę opony kierowca zapłaci 288 złotych.

Vredestein Ultrac Vorti

Patrząc na wygląd bieżnika opony Vredestein Ultrac Vorti można powiedzieć w zasadzie jedno. Giugiaro spisał się po raz kolejny! Asymetryczna forma ma kanały odprowadzające przesunięte na jedną ze stron. W ten sposób stworzona została strefa walczącą o przyczepność na mokrej nawierzchni. Druga strona jest dużo bardziej gładka i ma większe klocki. Jej rolą jest zatem utrzymywanie pojazdu na zadanym przez kierowcę torze jazdy.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Jak dbać o opony letnie z felgami aluminiowymi?
Vredestein ultrac vorti
Fot. Materiały prasowe Vredestein

Podczas prac nad modele Ultrac Vorti inżynierom zależało też jednak na mniejszych oporach toczenia, skróconej drodze hamowania i wyższej trwałości bieżnika. Architektura Vredestein była też dopracowywana pod kątem zredukowanych hałasów. Podczas jazdy ogumienie generuje dźwięk o wartości 70 dB. To dobry wynik.

Vredestein Ultrac Vorti nie jest oponą skierowaną do rozsądnych, miejskich hatchbacków. To ogumienie walczące z mocą i walczące o przyczepność. Właśnie dlatego występuje ono w rozmiarze od 17 cali. Najtańszy model? Za 352 złote za sztukę kierowca może nabyć wersję 225/45 R17 94 Y.

Vredestein Ultrac Vorti R

Standardowy model Ultrac Vorti wyśmienicie radzi sobie z utrzymywaniem przyczepności na drodze. Literka R dodana na końcu nazwy jednak dodatkowo poprawia parametry pracy ogumienia oraz sprawia, że to jest bardziej formatowane pod kątem naprawdę mocnych i drogich aut. Zakres rozmiarów? W chwili obecnej model jest dostępny w średnicach od 19 do 21 cali.

Vredestein Ultrac Vorti
Fot. Materiały prasowe Vredestein

Vredestein Ultrac Vorti R świetnie odnajduje się na rozgrzanym i krętym asfalcie. Auto w takich warunkach pokonuje zakręty z dużą pewnością. Co więcej, opona poprawia komunikację na linii kierowca-droga oraz okazuje się bardzo stabilna. Ważnym aspektem modelu Vorti R jest jednak też projekt. A ten jest dziełem studia Giugiaro Design. Asymetryczny projekt składa się z trzech stosunkowo szerokich kanałów poprzecinanych efektownie poprowadzonymi liniami. Każdy aspekt designu podkreśla tylko dynamiczny charakter ogumienia.

Przeznaczenie do samochodów sportowych i wysoki poziom właściwości sprawia, że opona Vredestein Ultrac Vorti R nie jest tania. Cennik startuje od kwoty na poziomie 614 złotych. Za tą sumę kupujący dostanie ogumienie w rozmiarze 235/35 R19 z indeksami 91 Y.

Vredestein Ultrac Cento

Vredestein Ultrac Cento to produkt stworzony z myślą o mocnych samochodach sportowych i wymagających klientach. Podstawową zaletą ogumienia jest mieszanka typu High Silica. Podczas jej tworzenia inżynierowie lawirowali w taki sposób, aby zapewnić ogumieniu optymalne właściwości trakcyjne w zróżnicowanych warunkach pogodowych i wyważyć to wszystko z wysoką trwałością i niskimi oporami toczenia.

Vredestein Ultrac Cento
Fot. Materiały prasowe Vredestein

Grube klocki bieżnika potęgują poziom przyczepności na suchej nawierzchni. Szerokie kanały odprowadzające wodę z kolei sprawiają, że opona minimalizuje ryzyko wystąpienia efektu aquaplaningu i wpadnięcia pojazdu w poślizg. Co jeszcze można powiedzieć o bieżniku? Ten bez wątpienia wygląda efektownie! A to już zaleta innej legendy – samego Giorgetto Giugiaro. Studio stworzone przez legendarnego, włoskiego designera stało za projektem Vredestein Ultrac Cento.

Mocno dopracowane właściwości opony i specyficzna grupa docelowa sprawiają, że ta opona nie może stanowić wyboru budżetowego. Ceny startują od blisko 507 złotych za rozmiar 235/60 R16 z indeksami 100 Y.

Vredestein Sprint Classic

Rynek oponiarski to nie tylko opony skierowane do samochodów nowych i używanych. To też pojazdy zabytkowe! Wychodząc z tego założenia inżynierowie Vredestein zbudowali model Sprint Classic. Stylizacja? Ta zdecydowanie przywodzi na myśl klimaty retro. Niemalże gładka ściana boczna ze starodawnymi napisami została połączona z bieżnikiem o zygzakowatym wzorze. W efekcie opony wprost idealnie pasują m.in. do wieloszprychowych felg znanych chociażby z Jaguara S Type.

Vredestein Sprint Classic
Fot. Materiały prasowe Vredestein

Klimat retro był kluczowym czynnikiem dla inżynierów, ale nie jedynym. Opona musi w końcu gwarantować też bezpieczeństwo jazdy. Symetryczny wzór ma m.in. dobrze radzić sobie z odprowadzaniem wody w czasie deszczu. Poza tym inżynierowie postawili na mocno zarysowane klocki bieżnika. Dzięki temu potęgowany jest wskaźnik przyczepności na nawierzchniach różnego typu. W kontekście zalet opony Vredestein Sprint Classic można też mówić o mieszance gumowej zawierającej dużą ilość krzemionki. Dzięki temu ogumienie zachowuje elastyczność zarówno podczas upalnych, letnich dni, jak i w czasie jesiennych, chłodnych wieczorów.

Ceny klasycznej opony Vredestein zaczynają się od blisko 380 złotych za sztukę. Za tą kwotę kierowca może kupić ogumienie w rozmiarze 155/80 R15.

Tagi: oponyopony letnieVredestein
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.