zamknij
AKTUALNOŚCI

Znamy ceny nowego Volkswagena Polo! START już od 44 490 złotych!

REKLAMA
Fot. Materiały prasowe Volkswagen

Niemiecki hit sprzedaży oficjalnie rusza do rynkowej ofensywy. Volkswagen Polo pojawił się właśnie w salonach sprzedaży, a my mamy cennik modelu. Hatchbacka z Wolfsburga można kupić już za 44 490 złotych. Za tą kwotę kierowca otrzyma wolnossący silnik, system front assist i 6,5-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej. Brzmi rozsądnie? Sprawdźcie zatem pełen cennik nowego Polo.

Volkswagen Polo szóstej generacji został zaprezentowany kilka tygodni temu podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Dziś auto oficjalnie trafia do sprzedaży w Polsce. Hatchback pojawi się u nadwiślańskich dealerów z ceną startującą od 44 490 złotych. Za tą kwotę kierowca otrzyma model napędzany wolnossącym benzyniakiem MPI oraz system radiowy z 6,5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, system front assist, światła do jazdy dziennej LED i komputer pokładowy MFA.

Choć wersja START może kusić ceną, szczególnie wolumenowy z pewnością okaże się w Polsce trzeci w kolejności pakiet wyposażenia Comfortline. Ten występuje dopiero w 75-konnej wersji 3-cylindrowego benzyniaka. A to sprawia, że cena w stosunku do modelu bazowego rośnie dokładnie o 10 tysięcy złotych. W zamian Niemcy poszerzają standard wyposażenia m.in. o multifunkcyjną kierownicę, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, manualną klimatyzację, instalację telefoniczną oraz 15-calowe obręcze aluminiowe.

44 490 złotych – cennik nowego Polo na START

cennik polo, cennik volkswagena polo, cennik VW polo, cennik volkswagena polo VI, cennik vw polo VI
Fot. Materiały prasowe Volkswagen

Przemianę stylistyczną Polo w kolejnej generacji ciężko nazwać rewolucją. Mimo wszystko nowy model wyraźnie stał się doroślejszy. Dużo wierniej odwzorowuje design starszego brata – Golfa, a to raczej dobra informacja dla kierowców. Oczywiście nadal motywem przewodnim hatchbacka jest ułożenie i harmonia. Takie podejście do projektu nadwozia gwarantuje Niemcom sukces. Zachowawczość sprawia jednak, że Polo prezentuje się bardzo spokojnie na tle szalonego Forda Fiesty czy mocno przeprojektowanego Opla Corsy.

W kabinie pasażerskiej nowego Polo odnajdzie się każdy kierowca, który miał wcześniej do czynienia z samochodem grupy Volkswagena. Ułożenie podstawowych elementów i ergonomia ich obsługi jest charakterystyczna dla niemieckiego koncernu. Ukłon w stronę wypracowywanych latami standardów został połączony z klasyką i… dużym ekranem na konsoli centralnej. Błyszcząca tafla plastiku otaczająca wyświetlacz sprawia, że ten wydaje się być dużo większy niż w rzeczywistości.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  Volkswagen zatrudnił właśnie jednego z twórców Tesli Model S i Model X

Początkowo oferta silnikowa nowego Polo będzie okrojona

Nowy Volkswagen Polo ma rozstaw osi na poziomie 2 564 mm. To nieco ponad 4 centymetry mniej niż oferują modele segmentu C. Co to oznacza? Niemiecki hatchback powinien być naprawdę przestronny. Kolejny rekord został pobity zaraz pod klapą bagażnika. Otóż auto ma pojemność załadunkowa o rekordowej w grupie B wartości na poziomie 351 litrów!

W palecie silnikowej nowego Volkswagena Polo znajdą się 4 motory występujące w sumie w 7 wersjach mocowych. Zdecydowanie bogatsza okaże się oferta benzyniaków. Moc w ich przypadku może wynosić od 65 do 200 koni mechanicznych. Kupujący otrzyma możliwość wyboru silnika o pojemności litra (z doładowaniem lub bez) lub dwóch litrów. Jednostka wysokoprężna będzie jedna – mowa o dieslu 1,6 TDI występującego w wariancie 80- i 95-konnym.

Początkowo w Polsce dostępne będą przede wszystkim bazowe silniki benzynowe. Mowa o motorach 1,0 MPI i 1,0 TSI. Jednostki 2,0 TSI spod maski modelu GTI oraz 1,6-litrowy diesel TDI wejdą do sprzedaży dopiero na przełomie roku.

Tagi: volkswagenVolkswagen PoloVW Polo
Kuba Brzeziński

Autor Kuba Brzeziński

Czasami racjonalista, czasami pedantyczny wielbiciel abstrakcji. Ceni wolność i niezależność. Niepoprawny miłośnik samochodów, który wierzy, że pod masą śrubek i mechanizmów kryje się dusza. Poza tym dziennikarz - motoryzacyjny oczywiście.

DODAJ KOMENTARZ